בואו נדבר על זה: למה אתם חייבים צ'אט בוט בעסק שלכם?

השנה היא 2020 והגיע הזמן לדבר על הפיל הדיגיטלי שבחדר: אם יש לכם עסק ואין לכם נוכחות דיגיטלית, אתם כנראה לא קיימים כבר כמה שנים טובות. אבל היום, חשוב להבין שגם אם השקעתם זמן ומשאבים רבים בהקמת תשתית דיגיטלית – אם אין לכם נוכחות של צ'אט בוט בערוצים החשובים, אתם מפספסים כל כך הרבה פוטנציאל, כולל כזה שיגדיל את הרווחים והביצועים שלכם משמעותית. על מה מדובר ולמה אתם חייבים את זה? התשובה במאמר הבא.

צ'אט מה?
צ'אט בוט הוא שם כולל לשירות שיחה המתנהל על ידי גורם שאינו אנושי. כולנו מכירים כאלו כבר מהשנים הראשונות של האינטרנט בדמות שירותים שבעיקר השתמשנו בהם כדי לבחון את הגבולות ולצחוק פה ושם, אבל מאז, עולם זה התפתח משמעותית: נוספו פיצ'רים רבים, האינטליגנציה המלאכותית של אותם בוטים השתפרה כליל, ויכולת השימוש וההטמעה נהייתה פשוטה כל כך, שאפילו אדם טכנופובי יוכל לתקשר איתם בקלות ואפילו להתקין אותם בנכסים הדיגיטליים של העסק שלו. כיום, ישנם שלושה ערוצים עיקריים של צ'אט בוטים, בהם מיליוני עסקים ברחבי העולם משתמשים בכל יום ביומו:
וואטסאפ – צ'אט אוטומטי לחלוטין שפועל באפליקציית המסרים המיידיים הפופולארית בעולם. אתם יכולים להגדיר תשובות אוטומטיות, מענה בסיסי ומתקדם, עצי פעולה, אלגוריתמים, קוד ועוד כדי לייצר שיחות טלפון נוחות, פשוטות וקלות במיוחד עבור משתמשי הקצה שלכם
מסנג'ר – אותו עיקרון של וואטסאפ, רק באפליקציה מוכרת לא פחות – פייסבוק מסנג'ר. כאן רואים יותר את ההשקעה של פייסבוק, ויש אפילו עוד יותר כלים ופיצ'רים בהם אתם יכולים להשתמש לטובתכם. אחד היתרונות המרכזיים כאן הוא העובדה שאתם יכולים להטמיע את הבוט הנ"ל באתר שלכם, וכך תוכלו ליצור קשר עם גולש שמבקר אצלכם ולהמשיך את השיח איתו גם ביום למחרת, כאשר הוא מתחבר לרשת החברתית האהובה עליו.
אתר – כאן התחום פרח מאוד בשנים האחרונות, עד לכניסתה של פייסבוק לשוק. ישנם מספר שירותים פופולאריים כמו ChatFuel, אינטרקום ועוד. גם כאן יש אפשרויות רבות בהתאמה אישית לעסק שלכם, אך יש סיבה טובה למה הם נפגמו משמעותית בשנתיים האחרונות: מסנג'ר מציעה פיצ'רים דומים ובלעדיים ללא עלות, מה שמקשה מאוד על התחרות מצידם.
עכשיו כשלמדנו מי השחקנים העיקריים, הגיע הזמן לדבר על העיקר שלכם – איך הם יכולים לעזור לעסק שלכם?

 

יתרונות שקשה להתווכח איתם
זמינות – גם אם אתם הכי מקצועיים ושירותיים, אתם לא יכולים לענות ללקוחות שלכם בכל שעה ביממה ובכל יום בלוח השנה. הצ'אט בוט לא צריך לנוח או לישון, ולכן אין בעיה שהוא יספק את התשובה שהמבקר בעמוד הפייסבוק שלכם חייב לדעת את התשובה אליה ב-4 לפנות בוקר. אתם תמיד יכולים לעבוד שעות נוספות או לשלם לאנשים במשמרות מסביב לשעון, אבל כנראה שעדיף לכם ללכת על הדרך האוטומטית.
שירותיות – אנשים היום רוצים תשובות על המקום, ועסקים רבים מפסידים כסף רק בגלל שהם לא ענו מהר מספיק. הצ'אט בוט לא מפנה הודעות בסגנון "מיקומך בתור הוא 585" או "אני מתפנה אלייך עוד כמה דקות" וכו'. במקום זאת – הוא מספק תשובות בזמן אמת, ונותן ללקוח את התחושה שסופרים אותו ושהוא מקבל יחס אישי (עד כמה שניתן) – וזאת כבר התחלה טובה.
הגדלת מכירות – היום ניתן ללמד את הבוט לספק המלצות, הצעות, הטבות ואפילו שוברים מיוחדים לכל מי שרק יפנה אליו. למעשה, קמפיין מסנג'ר מודרני שילווה בבוט מקצועי יכול ליצור אוטומציית מכירה מרשימה במיוחד, בה הקמפיין עצמו יפנה אנשים למסנג'ר, ומשם כבר הבוט יסדר את הכל בכוחות עצמו. כמו כן, בחודשים האחרונים פייסבוק פיתחה משמעותית את האופציה ליצור תסריטי שיחה שמטרתם היא לגייס לידים, ומדובר ביתרון עצום עבור בעלי עסקים בתחומים בהם מעדיפים לקבל מידע מקדים לפני ההחלטה, או להעניק תחושה של יחס אישי וחיזוק נאמנות למותג ולשירות.
חסכון – היתרון החשוב ביותר מבחינתנו – אם יש לכם יותר זמן פנוי, אתם יכולים להשקיע אותו בעסק שלכם, ואם עכשיו אתם לא חייבים להעסיק נציגי שירות, אתם יכולים להרוויח יותר ולקדם את העסק שלכם קדימה. תנו לעצמכם ראש שקט, ותראו איך הכסף שנחסך הולך למטרות טובות יותר – והכל בזכות כמה שעות בודדות שהשקעתם במענה אוטומטי.

 

 

לסיכום
טכנולוגיית הצ'אט בוטים כאן כדי להישאר, ואתם יכולים לבחור בהצטרפות לטרנד שכבר מזמן הפך לדרך חיים, או להמשיך ולספק שירות המסתמך על מגבלות המין האנושי. בהתחשב בכך שאתם עדיין קוראים את השורות הנ"ל, אנחנו מאמינים כי כבר ראיתם את האור ואתם רוצים לשדרג את העסק שלכם באמת. בווב טאלנט אנו מציעים שירותי בניית צ'אט בוטים מתקדמים בהתאמה אישית שיתנו לעסק שלכם את כל היתרונות הנ"ל ואף יותר מכך – צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.