הצעד הראשון בדרך לאימפריית דיגיטל מתחיל בך: איך תקימו דף עסקי איכותי בפייסבוק ובאינסטגרם?

יש דברים שכבר לא צריך לדבר עליהם, ובטח שלא להרחיב.

אחד מהם הוא ללא ספק הנחיצות של הקמת דף עסקי ברשתות החברתיות השונות, עם דגש על פייסבוק ואינסטגרם.

אם לפני עשור היינו נתקלים במקרים רבים של בעלי עסקים שלא מבינים מה להם ולאפליקציות (ובטוחים שקהל הלקוחות ימשיך להגיע גם בלי נוכחות דיגיטלית), הרי שהיום ניתן למצוא מספר עצום של עסקים קטנים כגדולים שניתן למצוא בקליק אחד.

עד לכאן, נשמע נפלא למדי.

בפועל, רבים מאותם דפים מפספסים לא מעט אספקטים חשובים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על רמת העניין של המשתמש בפוסטים ובפרטים שלכם, אחוזי המעורבות וההמרה ובקיצור – יש סיכוי גבוה מאוד שאתם נכללים בסטטיסטיקה בה הדף העסקי שלכם לא באמת מתקרב למימוש הפוטנציאל שלו.

רגע לפני שאתם מתבאסים ותוהים מה לא עשיתם טוב בדרך, ריכזנו עבורכם את האלמנטים החשובים ביותר שאתם צריכים לשים לב אליהם בהקמה של דף חדש ובניהול אחד קיים, עם חלוקה ודגשים בהתאם לכל פלפטורמה.

פייסבוק – אינפורמטיבי ומסודר

הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לוודא שכל פרטי יצירת הקשר מעודכנים: כתובת, טלפון, מייל, אתר, שעות פתיחה וכו'. ישנם לא מעט לקוחות פוטנציאליים שיחפשו את העסק שלכם לפני שהם ייצרו איתכם קשר בפועל (מחקרים מראים שכיום קרוב ל-80% מהצרכנים מבצעים מחקר מקדים ברשתות החברתיות לפני רכישה!), כך שאם יש לכם מידע חשוב – אל תהססו להשתמש בו.

השלב הבא יהיה גם להטמיע תקציר קצר ותקציר ארוך שיספר על העסק שלכם – הדגישו את התועלות שאתם מעניקים, מה מייחד ומבדל אתכם ומהם הערכים בהם אתם מאמינים (לא בטוחים? נסו לחשוב על מותג או עסק שאתם נאמנים אליו, ותבחינו שאלו בדיוק אותם הדברים שגרמו לכם לבחור בהם מלכתחילה).

עוד פיצ'ר חשוב שהרבה משתמשים מפספסים הוא האפשרות לערוך את הכפתור בשורה העליונה ולבחור ממגוון אפשרויות שונות, כולל שיחה לעסק, כניסה לאתר, הורדת אפליקציה, שליחת הודעה ועוד.

אם חשבתם שאפשר לחפף כאן – תחשבו שוב. בכל מה שנוגע לתמונת הפרופיל והנושא שלכם, חשוב מאוד להשקיע. תמונת הפרופיל יכולה להיות הלוגו והסלוגן שלכם (הקפידו על איכות טובה ועל כך שכלל הלוגו ייראה בתצוגה המקדימה). דאגו לכך שתמונת הנושא תציג את הייחודיות של העסק שלכם. זה יכול להיות פירוט של השירותים, דוגמא לעבודות שעשיתם בעבר, הדגמת הערך שלכם וכו'.

כאשר בניתם את כל זה, יצרתם דף שניתן להבין ממנו כבר במסך הראשון במה מדובר, למה כדאי לבחור דווקא במוצר או בשירות הספציפי וכמובן – איך לעשות את זה. נשמע טוב? עוד לא סיימנו.

פייסבוק מסתמכת על התוכן שלכם ושלנו, ואתם צריכים לספק את הסחורה בכדי להראות שאתם פעילים, מביני עניין ומשקיעים מאמצים כדי לקלוע למה שהלקוח באמת רוצה. מה זה אומר? אם צריך לבצע מחקר לפני כתיבת הפוסטים, עשו אותו. הימנעו משגיאות כתיב ודקדוק, הוסיפו עיצוב או מדיה רלוונטית (אין דבר כזה פוסט טקסט בלבד!) וזכרו שאין טעם לדחוף תוכן שיווקי לגרון – השתדלו להתמקד גם בפוסטים של ערך מוסף כגון מידע, פעילויות, פינות תוכן ועוד – גם אתם לא הייתם רוצים לעקוב אחרי דף שהוא 100% מכירתי.

דרך טובה להתחיל לכתוב פוסטים איכותיים (בכל רשת חברתית שהיא) היא להכין גאנט – קובץ בפורמט לנוחיותכם בו תשבצו תאריכים, נושאים ואת הפוסטים עצמם. כך, יהיה לכם קל לייצר עגני תוכן ולדעת בדיוק מה עולה ומתי.

רואים איך השינוי מתחיל להשפיע? נשארנו עם 2 צעדים אחרונים: בחנו את הלשוניות השונות שפייסבוק מציעה כגון חנות (העלאת המוצרים עם הפנייה לאתר), פירוט השירותים שלכם, הוספת אירועים וכו'. בנוסף, התחילו "לנקות" את הפוסטים האוטומטיים שמופיעים בעמוד כגון החלפת תמונת נושא/פרופיל, עדכון פרטים וכו' – מדובר בפוסטים שסתם תופסים מקום בדף ועלולים לגרום לגולשים להפסיק לגלול.

זה אולי דרש קצת זמן, אבל אין ספק שכל ההשקעה השתלמה, משתלמת ותשתלם – כעת יש לכם דף הרבה יותר מזמין, מהודק וברור. רגע לפני שנפתח שמפניה, בואו נבדוק מה אפשר לשפר במחלקת האיסנטגרם שלכם.

אינסטגרם – ויז'ואל, ויז'ואל וויז'ואל

הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לוודא שאתם מחזיקים בחשבון עסקי. אם אין לכם, מדובר בתהליך פשוט: היכנסו להגדרות, חשבון ובחרו במעבר לחשבון עסקי ועקבו אחרי התהליך.

לאחר מכן, ייפתחו לכם מספר אופציות חשובות שיעזרו לכם להפוך את הפרופיל לאסתטי, מושך ומעניין.

התחילו בביו עצמה – ספרו על מהן התועלות שהעסק או הדף שלכם מקנים, ולמה בעצם שווה לעקוב ולבחון אתכם. אל תשכחו לשים טלפון, כתובת אתר וכתובת מייל – וגם אל תהססו להשתמש באמוג'ים רלוונטיים. לסיום, שלבו האשטאגים רלוונטיים בתחתית הביו כדי להגביר את הסיכוי שימצאו את הפרופיל שלכם.

השלב הבא כיפי במיוחד – היילייטס. כל הסטוריז שאתם מעלים נשמרים בארכיון ייעודי, ואתם יכולים ליצור אוספים שלהם בנושאים שונים. אנחנו ממליצים לבחור לפחות 5 נושאים עיקריים הרלוונטיים למה שאתם עושים (אפשר גם להקדיש 1-2 מהם לאוספים קלילים/פנאי) ולרכז את הסטוריז המתאימים תחת שם קולע. רוצים להשקיע עוד יותר? הכינו קאברים ייעודיים לכל אחד מההיילייטס.

אם בפייסבוק דיברנו על חשיבות המילה הכתובה, הרי שכאן יש עקרון קודם וחשוב – הנראות. הטקסט כאן יכול להיות קצר משמעותית (אם כי חשוב להקפיד על חוקי הכתיבה והדקדוק), אך חשוב שתדעו מה אתם מצלמים ומעצבים. שלבו את כל מה שתופס את העין, בין אם מדובר בתמונה, צילום או צבעים שגורמים לנו להפסיק את הגלילה ולהתמקד בה שיש לפוסט להגיד.

שימו לב שיש לא מעט דפי אינסטגרם אשר משתמשים בתצורת הפוסטים ויוצרים פוסטים "מקושרים" בהם כל שורה של 3 תמונות היא בעצם תמונה מלבנית שחולקה ל-3 (יש גם וריאציות של 6,9, 12 ואפילו יותר). בכל מקרה, חשוב להגדיר מראש שפה עיצובית מבחינת הגוונים, הפונט והחומרים בהם תשתמשו. איך תדעו שאתם עושים טוב? כשמבט אחד קצר בפרופיל יהיה מספיק כדי לגרום לגולשים להבין לאן הם הגיעו.

הרבה פעולות – ופתרון אחד לשירותכם

יכול להיות שהגעתם לפה ואתם תוהים מאיפה להתחיל, וזה בסדר. השינויים הללו דורשים לא מעט זמן ומשאבים, ואם אתם מעדיפים להתמקד במה שאתם מצטיינים בו, יש לכם דרך ליהנות מכל העולמות מבלי להתפשר על האיכות – אנו בווב טאלנט נשמח להקים עבורכם דפים חדשים לפי הכללים הללו ותוספות נוספות, ו/או ניהול ושדרוג הנכסים הדיגיטליים הקיימים שלכם, ביחד עם שירותי דיגיטל מקיפים שיתאימו לכל עסק, חברה, ארגון או מותג. רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שאלות?

השאירו פרטים ואנו ניצור אתך קשר בהקדם האפשרי