פרסום ממומן לשנת 2021

פרסום ממומן - מה מתאים לעסק שלך?

עולם הקידום הממומן הוא עולם מורכב, שיכול לבלבל לא מעט – לא רק ברמה הטכנית.

שנת 2018 הביאה איתה מגוון ערוצי פרסום חדשים ומשודרגים, והשנים הבאות צפויות להוסיף עוד ועוד פלטפורמות בהן תוכלו לשווק את המוצר שלכם לקהלי היעד. חלק מהכללים השתנו, משתנים וישתנו ויש צורך להבין כל אחד ואחד מערוצי הפרסום בצורה רעיונית מלכתחילה, אחרת תקציבי הפרסום שלכם יכולים להתבזבז בלי להגיע לתוצאות קונקרטיות, והחלטות אלו חייבות להלקח לפני שמגיעים למימד הטכני מלכתחילה.

נדמה את הרעיון לרכישת רכב חדש. גם אם הרכב עצמו פועל מצוין, הרי שאם הוא לא משרת את מטרת הלקוח ומבצע אותה בצורה הראויה, הרי שאין טעם. משפחה בת 6 נפשות לא תסתדר במכונית ספורט, מפני שהיא צריכה מספר מושבים רב יותר – כך גם העסק שלכם. גם אם תריצו את הקמפיין האיכותי ביותר – הוא לא יהיה אפקטיבי אם הוא לא יהיה בערוץ הנכון. במאמר זה נסביר לכם על העקרונות העומדים מאחורי הקידומים ברשתות החברתיות המובילות, כדי שתוכלו להבין יותר את הרעיונות והאפשרויות העומדות בפניכם ולפעול בהתאם.

פייסבוק:
 
אין ספק שכיום כמעט כל מפרסם מודע לכך שפייסבוק היא רשת חברתית שאי אפשר להתעלם ממנה, וכתוצאה מכך הרבה מאוד אנשים מעוניינים לפרסם שם. על פניו – הם צודקים. אפשרויות הפרסום שם רבות – החל ממגוון סוגי הקמפיינים (תנועה לאתר, טפסי לידים, מיתוג, מעורבות בפוסטים ועוד), עד לרמות הניתוח ובניית הקהלים (גם לאחר הגבלות כמו GDPR, עדיין ניתן לבנות קהלים ברמת דיוק שכמעט ולא ניתן למצוא במקומות אחרים), זאת בנוסף לעובדה שבפועל – כמעט כולם בפייסבוק היום, כך שרוב החברות והעסקים יוכלו למצוא לפחות קהל אחד שרלוונטי להם (לפחות ברמת התאוריה). אך האם פייסבוק באמת מתאימה לכל עסק?

התשובה היא לא.

בואו נחזור 20 שנים אחורה – פייסבוק כיום הוא המקבילה של פרסומות בטלוויזיה: הן מכוונות לגבי מי שצופה כרגע בערוץ הספציפי ואם מי שרלוונטי למוצר שלך צופה, קלעת.

כמובן שישנם גם הבדלים משמעותיים: פייסבוק מאפשרת למפרסם להתמקד בקהלים הרבה יותר ספציפיים, מראה נתונים בזמן אמת ומאפשרת לשנות קריאייטיב במספר קליקים בודדים, בנוסף לאינטרקטיביות מצד המשתמש, איסוף נתונים ועוד, אך בסופו של יום – מי שרואה את הפרסום רואה אותו כי הוא משתמש בפלטפורמה, כך שהוא רואה את המודעה בצורה "פאסיבית" (הרי שהוא נמצא בפייסבוק כדי ליצור ולצרוך תוכן, לא פרסומות). כמו כן, הפופולאריות הרבה של פרסום בפייסבוק גורמת לכך שבכל שנה נוספים עוד ועוד מפרסמים (הרי מספר העסקים לרוב רק גדל), הנלחמים ביניהם על נתח פרסום מסוים (כל מפרסם בפייסבוק יוכל להעיד על זמנים כמו תקופת החגים, בלאק פריידי וכו' בהם יש לא מעט מפרסמים קטנים ובינוניים שנדחקים לצד על ידי החברות והתקציבים הגדולים) שהוא סופי – גם המכורים הגדולים ביותר לפייסבוק לא יגללו את הפיד לנצח.

בשורה התחתונה, פייסבוק הוא כלי פרסום חזק מאוד – אבל צריך להבין האם הוא באמת יכול להיות רלוונטי לכל אחד וליצור פעילות מצד הגולש בזמן אמת (בימינו, רוב הגולשים שוכחים מהפרסומת תוך מספר דקות). לדוגמא, חנות בגדים אינטרנטית לנשים יכולה לפרסם בפייסבוק מפני שנשים רבות מעוניינות להסתכל בקטלוגים, לקנות אונליין וכו'. מנגד, עו"ד פלילי כנראה יעדיף לפרסם בפלטפורמה אחרת מפני שהוא לא יכול לבנות קהל של אנשים שביצעו עבירות מסוימות, ולכן הסיכוי שהוא יקלע לאחד הצדדים קלוש.

אינסטגרם:
רעיון דומה מאוד לפייסבוק (כל עוד מפרסמים דרך מנהל המודעות של פייסבוק ולא דרך מנהל המודעות של אינסטגרם, שמאוד דל באפשרויות ונתונים ביחס לפייסבוק). ההבדל כאן הוא הקהל – קהל האינסטגרם מורכב בעיקר מצעירים (בד"כ עומד על 12-30) עם יתרון נשי כמעט מובהק. הפרסומות כאן צריכות להיות יותר ויזואליות, עם טקסט מותאם, קצר וקולע. כמו כן, אורך הסרטונים לא יכול לעלות על דקה בפרסום רגיל ועד 15 שניות בסטורי (שדורש רזולוציה מסוימת). אם אתם מפרסמים מאמרים מדעיים או ניתוחי החלפת מפרקים, כנראה שאין לכם מה לחפש כאן.

גוגל:
הפרסום כאן מתחלק לשני סוגים עיקריים:
1. רשת החיפוש – אם פייסבוק היא פלטפורמת פרסום "פאסיבית" שמקבילה לפרסומות של לפני 20 שנה, הרי שגוגל מקבילה לפרסום מורחב בדפי זהב.  הפרסומות בגוגל מופיעות ראשונות ובצורה בולטת לגולשים שמחפשים ביטויים ומילים ספציפיות, כך שפלטפורמה זו היא "אקטיבית".

ישנם לא מעט מקצועות שמתאימים "רק לגוגל" – מנעולן, שרברב, חשמלאי ועוד הם אנשי מקצוע שקוראים אליהם בשעת צורך. גם אם אדם יראה פרסומת לשרברב בפייסבוק, הוא לא יתקשר אליו סתם כך. כשיש בעיה שדורשת טיפול של איש מקצוע, הגולש יחפש מונחים כמו "אינסטלטור", "שרברב באיזור ת"א" ועוד כך שהוא מביע נכונות לשכור את שירותיו של איש המקצוע הנ"ל. לידים אלו נחשבים ליותר חמים מפני שהגולש ביצע פעולה מסוימת לקראת סגירת העסקה (עצם החיפוש) ושהוא מאוד רלוונטי ולא סתם "משאיר פרטים בטעות" או "מתעניין".

בנוסף, פוטנציאל שטח הפרסום גדול יותר מאשר פייסבוק מפני שניתן לפרסם לפי ביטויים, ולפחות ברמת התאוריה – מילות מפתח וביטויים שונים הם אינסופיים, או לכל הפחות מכילים אופציות לקהלים גדולים יותר ללא חפיפה עם קהלים אחרים (אם בפייסבוק אני אפרסם לנשים בגיל 20-35, תהיה לי תחרות "עצמית", בגוגל הסיכוי לכך נמוך בהרבה). יחד עם זאת, חשוב לזכור שבגוגל אי אפשר לבנות קהלים ברמת עומק כמו בפייסבוק.

אם העסק או המיזם שלכם רלוונטיים לאנשים שמחפשים בגוגל (נסו להכנס לראש של הגולש הממוצע), הרי שאופציית הפרסום בגוגל יכולה להתאים מאוד.

2. רשת המדיה – מכירים את הבאנרים שאתם רואים באתרים? הרבה מהם שייכים לרשת המדיה של גוגל. אתם יכולים לטרגט קהלי גולשים לפי תחומי עניין (בין אם שלהם או של האתרים עצמם), להתמקד באתרים מסוימים, ועוד. שימוש פופולארי ברשת זו הוא לרימרקטינג – טירגוט של אנשים שהיו באתר שלכם ומיקום "תזכורת" בנושא. ניתן להשתמש גם ברשת הוידאו, שמציגה פרסומות וידאו ביוטיוב וגם היא ניתנת לטרגוט לפי תחומי עניין ואוכלוסיות. אמנם גם כאן אין פילוח מקיף כמו בפייסבוק, אבל שימוש חכם ברשת המדיה (הן מבחינת המדיה עצמה וגם מבחינת הקהלים) יכול להביא תוצאות יפות ולהוות אסטרטגיה בפני עצמה או כמוצר משלים לרשת החיפוש.

לינקדין:
פלטפורמת הפרסום "הפרימטיבית" ביותר מפני שמנהל הקמפיינים שלה לא מכיל פיצ'רים רבים שניתן למצוא ברשתות הקודמות – אבל ממש אין מה לזלזל בפלטפורמה זו. מדובר ברשת חברתית שמרכזת בתוכה אישי מקצוע רבים מתחומים שונים, ואין כמעט מישהו שנמצא בתחום חם או נחשב למומחה בתחומו ולא נמצא שם. רשת זו גם מתאימה מאוד לאישים במשאבי אנוש, שיכולים למצוא מועמדים איכותיים ולחסוך הליכי מיון ששייכים לעבר. ביחס לרשתות החברתיות הפופולאריות האחרות, לינקדין נחשבת ל"רצינית" ביותר והיא מכילה פחות ספאם ויוזרים פיקטיביים כך שגם כאן יש לנהוג בהתאם מבחינת הקריאייטיב וההתנהלות הכוללת בנושא.

הייחוד שלה הוא כמובן אפשרויות הפרסום ממוקד B2B וטירגוט מרשים של מקצועות, עבודות, תארים ועוד (חלק מהטירגוטים הללו ניתן למצוא בפייסבוק, אך יש הבדל משמעותי). אם אתם מעוניינים להגיע ללקוחות, לחברות, ארגונים, עמותות ולעתים גם לעובדים מסוימים – אין שום סיבה שלא תקדישו זמן ומשאבים לפלטפורמה זו.

עולם הקידום הממומן כולל בתוכו עוד הרבה אפשרויות ועומק, אבל עכשיו אתם יכולים להבין יותר טוב מהם הכלים שעומדים לרשותכם ומה ישרת אתכם נאמנה. אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לבנות לכם אסטרטגיה שתתאים לכם, לעסק ולמוצר שלכם – באמת. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

תכנון של התדמית האינטרנטית שלך ושל העסק

מחקר של אתרים רלוונטים: אתרי קהילות, פורומים, בלוגים, צ'טים וכדומה.
בניית דפים אישיים ותחזוקם.
שיווק סמוי באתרי קהילות.
כתיבת והפצת מאמרים ותכנים.
הפקת סרטונים והפצתם באתרים הרלוונטיים (יוטיוב, פליקס וכדומה).